2009-02-01

Den sved....

I går provade vi den hyfsat nyöppnade Pizza Hut restaurangen här i Örebro. Jag och A åt av pizzabuffén och barnen åt varsin barnmeny, M med "skabetti" och W med en aldeles egen pizza. Alla blev nöjda med sin mat och dessutom ingick ju glassbuffé till alla, så vi åt tills vi kände oss ganska svullna och fullproppade.Noisettsåsen till glassen var farligt god vill jag bara tilllägga. Det enda som förstörde middagen lite var det pubertalgäng av 35-40 åriga nördar som satt bredvid oss. Har inte män(läs pojkar) något annat att prata om än vem som är ball nog att äta flest pizzabitar? I 45 minuter var det det ända de pratade om. Alltifrån spydiga komentarer om hur lite de andra kunde äta till förhävande inlägg om deras egen storhet i ätandes konstart kastades över bordet. Det blir irriterande och samtidigt lite underhållning att sitta bredvid och höra hur vuxna män mäter snopp med pizzabitar som substitut. Men som helhet var middagen mer än bra. Däremot blev efterspelet inte riktigt lika rolig,för min mage och jag var inte helt överens om att PizzaHut`s pepperonipizza var den bästa maten för mig igår.
Kvällen och natten har tillbringats på med min tron av porslin. Där har jag suttit och svurit över min egen dumhet, att man aldrig lär sig att stark mat och en taskig mage inte fungerar så bra ihop. Det enda som behöver nämnas mer om detta är redan sagt i titeln till detta inlägg........


Pinsam förlust för FBK igår gjorde inte kvällen roligare.0-6 mot Timrå.

Dagens spel: NHL (x-box)

1 kommentar:

  1. Du låter lite hård och sarkastisk lillebror men d e roligt att du börjat blogga, ska bli spännande att följa.

    SvaraRadera