2009-02-25

Fantastiskt????

Nu har det äntligen hänt: Kronprinsessan Viktoria har förlovat sig med sin Daniel Westling.
Men snälla nu får det väl vara nog med ironi. Ok.
Visst det är ju i sig sant att det är kul att två människor som älskar varand bestämmer sig för att gifta sig. Men behöver det göras så GIGANTISKT stort bara för att hon är avlad av två som är av kungligbörd. Måste alla tv-kanaler stoppa alla andra program och live sända hela eftermiddagen och kvällen för att återupprepa samma sak timme ut och timme in. Visst hon är prinsessa och ja han är bara en PT från Ockelbo och vi vet att både knugen och regeringen måste och har godkänt det stundande bröllopet det kanske kan räcka med att få reda på det en gång, man kanske inte behöver debattera det i radio och TV, timme efter timme för att folk ska förstå. Nu till mitt största problem med hela saken: Jag bryr mig faktiskt inte om hon är, ska eller inte är/ska gift/gifta sig. Det påverkar min vardag och mitt liv lika mycket som gatsoparna i Moskva påverkar slutresultatet i en Crikettmatch i Honduras. Mao inte alls.
Förlåt mig men så känns det för mig. Det enda som är lite komiskt i det är att han påminner lite om en buktalande manlig Bratzdocka. Tänk på det när du ser honom nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar