2009-02-08

Festival????

Vi kollade som sagt lite på Melodifestivalen igår. Det är ju helt otroligt vilken smörja svenska folket röstar på. Det värsta måste ha varit att Caroline af Uggla överhuvudtaget tilläts framföra sitt bidrag i TV. För det första verkar hon drog påverkad, för det andra kan hon ju inte sjunga och för det tredje viftade hon med armarna som en väderkvarn i storm. Sen undrar jag hur vissa artister kan delta med mer eller mindre ett pottpuri av sina gamla låtar. Den här gången var det Shirley Clamp som stod för det inslaget. Sen var väl inte allt bara skräp men inget inponerade ju heller. Bäst enligt mitt risiga musiköra var Marie Sernholt eller möjligen Alcazaar. Jag borde egentligen inte titta alls för jag sitter ju endå bara och "hittar fel" på alla låtar, artister och framträdanden.

Oj oj oj vad det har snöat i natt, hoppas jag hinner hem så att vi kan åka lite bob, pulka och stjärtlapp innan kvällen. Jag ska iväg och agera lyftkarl en stund, hoppas det går smärtfritt då borde det inte ta så lång tid. Det var ju ett tag sedan man kunde åka utför backarna och det är riktigt kul och barnen älskar det oxå. Det är bara att bära mer och oftare så borde det gå undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar