2010-02-08

Arbetslös!

Jag är så arbetslös att jag får en egen coach. Känn på det!! En aldeles egen coach, bara för att jag inte har ett jobb.
Tänk om det är Svennis, eller vänta Bengt-Åke blir ju snart arbetslös själv det kan ju vara han.
Eller så är det någon ärtig, hurtig och POSITIV person som VET hur man gör när man skaffar jobb och som inte kan vänta med att berätta för alla hur duktig han/hon är på denna "ädla konst".

För att vara lite allvarlig. Jag har faktist själv bett om hjälp. Jag vill ha ett jobb och mina ansökningar har ju hittills inte gett mig något. Så jag behöver få reda på vad arbetsgivare vill se på ansökningen för att jag ska få komma på en intervju iaf.

Jag hoppas ju fortfarande att någon av mina "aktiva" ansökningar ska leda någonstans men det skadar knappast att prova.

I smyg håller jag nog ändå tummarna för att B-Å står där och tar emot mig imorgon. Om det inte var för den där tävlingen som han och laget skulle vara med i, OS hette den visst, skulle nog chanserna vara stora.

Vadå hybris?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar