2009-03-02

Snö,snö,snö

Ja så kan man sammanfatta hur det ser ut idag.

Jag upphör aldrig att förvånas av hur bilister i Sverige (ett av de nordligast belägna länderna i världen) blir helt paralyserade i hjärnan så fort det kommer ner snö på marken. På väg till jobbet idag hann jag träffa på en hel del av dessa mentaltbortkopplade, det var de som anser att man har all rätt att ha på hellyset hela tiden bara det snöar, de som anser att man ska ligga mitt på vägen (med ett hjul i varje körfält) på motorvägen , de som anser att man inte får köra mer än 30km/h på motorvägen och därför har rätt att göra allt i sin makt för att hindra alla som inte håller med de. Mao det var en påfrestande resa hit och väl här kom ytterligare en "glad" överraskning: skitjobbens heliga moder. Men det är ju bara att bita i det sura äpplet och köra.

Kvartsfinalvalen i hockey är klara och som jag trodde så valde FBK att möta Brynäs IF. Jag tror och hoppas på en kort serie med Färjestads BK som en solklar vinnare. De andra kvartsfinalerna blev Lindköping-Skellefteå, Hv71-Timrå, Frölunda-Luleå. Vilka går vidare? Mitt tips: Färjestad-Lindköping-Timrå-Luleå.

Låten Just Nu(LJN): Kom igen vårt lilagula lag / Wolfpack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar