2009-03-15

Cynisk. Jag?

Melodifestivalen 2009.
I går var ju den stora Finalen och vad blev resultatet, jo en ganska cool och kul vinnare.
Jag har ju tidigare erkänt att jag tyckte EMD´s bidrag var den låt som jag tyckte var bäst, och det står jag fast vid. Men nu är det ju så att låten som vinner i Sverige även ska kunna hävda sig i Europatävlingen och där hade EMD försvunnit i mängden av andra sockersöta popkillar.
Så vilka var alternativen ,antingen den välpolerade och folklige(i svearike) popochrock pojken Måns Zemleröv, eller kanske kvinnan som gett knarkpsykosen ett ansikte: Caroline Af Ugglas. Vidare fanns 2 eller 3 balladbrudar som alla kan slå i fosterlandet men som helt hade försvunnit i Moskva. Ja sen var ju gaydiscon representerad i två bidrag oxå men de var inte tillräckligt udda/speciella för att uppnå den kultstatus som hade behövts för att ens bli hyllad på hemmaplan. Så med andra ord tror jag att den Operapopdance låt som faktiskt vann, ändå är Sveriges bästa chans om man ska se till den tävling som väntar. Dessutom verkar artisten ha en ganska skön inställning till det hela, och inte ta det på för stort allvar utan att för den sakens skull lajja bort det heller heller. Hon verkar dessutom ha lite humor vilket inte är någon nackdel när hon nu kommer synas i vart och varannat tv-program, fram till dess att finalen är över. För att förtydliga vill jag bara säga: RÄTT LÅT VANN.


LJN: La Voix/ Malena Ernman ( VINNAREN)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar